Ласкаво просимо на мій блог

УРОК ЧИТАННЯ (2КЛАС)

Урок читання (2клас)
Тема.  Де дружба  і кмітливість, там і перемога.
             Німецька народна казка « Бременські  музиканти».

Мета. Ознайомити учнів із німецькою  народною казкою; учити визначати  Послідовність подій у творі; розвивати навички швидкого правильного читання, увагу, мовлення учнів, читацьку пам*ять;  збагачувати словниковий запас; працювати над  діалогічним мовленням;  учити інсценізації, перевтілення, стислого переказу;  учити давати  оцінні судження вчинкам персонажів ;  розвивати фантазію та уяву, творче мислення; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги;  прищеплювати любов до народної творчості.


Обладнання. Зображення героїв твору, грамзапис пісні з мультфільму
                      «Бременські музиканти», « Тематичний словник школяра»,
                       Політична карта світу, маски звірів, краєвиди Німеччини,
                       Бремена.



Тип уроку : комбінований.


Методи,  прийоми,  форми :
                                              ---« Асоціативний кущ»,
                                               ---« Мікрофон»,
                                               ---робота в парах,
                                               ---робота в групах,
                                               ---гра «Адвокати і судді»,
                                               ---«Мозкова атака».

Х І Д        У Р О К У


І.Організація класу до уроку.
             
            У нас сьогодні справжнє свято,
             Гостей зібралося багато.
             А ну ж, на мене подивіться
              І веселенько усміхніться.
--Всі готові до уроку?
--Так.    
            Щоб урок пройшов не марно.
            Треба сісти рівно й гарно,
             Тож і ми часу не гаймо,
             Працювати починаймо.
86

ІІ.Актуалізація опорних  знань.
       
       ---Що таке казка? ( Це цікава розповідь, в якій йдеться про щось неймовірне, незвичайне, фантастичне, яка має навчальний характер)

        ---Які бувають казки? ( народні і літературні).
      
        ---Які казки належать до народних? ( Які склав народ)
       
        ---А які до  літературних ? ( Які мають автора)
       
        ---Назвіть, які ви знаєте народні казки.

        ---Назвіть літературні казки.

        ---А ще які ви знаєте казки? ( Про тварин і чарівні ).

 ----КАЗКА---ДЖЕРЕЛО   ДОБРОТИ

Технологія    « МІКРОФОН»
Проблемне завдання.
 
  --Що таке добро?(Корисний вчинок, справа)
  --Які добрі , корисні справи ви робили?
                                  
 --Що таке дружба?
---Яким має бути справжній друг?

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Тема дружби і товаришування здавна турбувала людей.І думки, які народ збирав століттями, породжували  прислів*я, приказки, казки і легенди.
Сьогодні ми познайомимось із точкою зору німецького народу щодо цих питань у казці « Бременські музиканти».Сьогодні казка запрошує у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми  мальовничими краєвидами Німеччина. А місто Бремен зустрічає гостей скульптурами  великих і маленьких осликів. У місті Бремен живе 550 тисяч мешканців. Центром Бремена є Ринкова площа з ратушею, що була побудована 600 років тому. На площі перед ратушею споруджений памятник бременським музикам.
---А подорожуватимемо ми разом з однією незвичайною музичною групою
Увага! Якщо ви відгадаєте загадки,то зрозумієте, хто саме є учасниками цієї музичної групи.
                  Що за птах стоїть в лозі
                  На оранжевій нозі?
                  Майорить червоний гребінь,
                 

87
Відчайдух і забіяка.
                  Як же звати цього птаха? ( Півень)


                  Ой великий упертюх
                   Цей сіренький клаповух.
                   Кличе «І-я!»  до ясел,
                   Називається…( Осел)

                   День мовчить, вночі гавчить,
                   Хто до господаря іде,
                   Знати дає ( Пес )

                   Має вуха, темний хвіст
                   І дуже дивну звичку:
                   Спершу добре він поїсть,
                   Потім вмиє личко.( Кіт)

--Хто здогадався, як називається ця група? (  Бременські музики).

ІV Вивчення нового матеріалу.


Наша подорож у казку починається. Але спочатку ознайомимось з новими словами, які зустрінуться на вашому шляху.



1.     СЛОВНИКОВА  РОБОТА.

Лютня—старовинний струнний музичний інструмент.
Хвицнути—ударити ногами.
Довбня---велика дерев*яна палиця.

2.РОБОТА з  « ТЛУМАЧНИМ СЛОВНИКОМ»

Знайдіть пояснення таких слів:
 ЛАНТУХ---( великий мішок із грубої тканини ).
 Гвалт—сильний крик, галас.


3.ЧИТАННЯ СЛІВ.

 Влаштується, чудовисько, розкукурікався, уперіщить, гребенястий,найбезпечніше, розбійницького, забренчали.

--Значення ще яких слів незрозуміле?
88
4.Інсценізація—ознайомлення з першою частиною казки..

     5. Бесіда за питаннями.

           -- Хто були бременськими музиками? Звірі).
           --Чому їх назвали  бременськими?
           --Чому господар надумав  здихатись осла?
           --Кого  зустрів  осел по дорозі?
           --Чому собака втік від господаря?
           --Куди запропонував іти осел?
           --Для чого було іти  у Бремен?
           --Як зустрілися з котом? Півнем?
           --Що спільного у їхній долі?
           --Куди вони  всі вирушили ?
           --Чому всі тварини охоче пристали на пропозицію осла?

6.Читиння другої частини казки вчителем.

а). Бесіда за питаннями.
           --Де зупинились переночувати тварини?
           --Що побачив півень на вершечку дерева?
           --Що знайшли у лісі звірі?

б) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
  --Прочитайте, де примостились кожен із музик у лісі
  --Що побачив осел в будинку?
  --Який план вирішили здійснити тварини?
  --Чи вдалось їм задумане? Чому їм це вдалося?
  --Прочитайте, де кожен із героїв ліг спати в хаті.
  --Знайдіть і прочитайте абзац, зміст якого відображений на малюнку.
7.Опрацювання  третьої частини тексту.
   а) читання кращими  читцями (2-3 учні)
   б) продовження читання  учнями « ланцюжком»(по реченню).
   в) читання  парами ( по реченню).
   г) Читання частини до кінця  мовчки.
  д)Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
  --Чи вдалося друзям остаточно прогнати розбійників від хати? Як?
89
  --Прочитайте, як тварини злякали розбійника.
  --Що розповів усім  розбійник?
  --Чи турбували друзів розбишаки? Чому?

РОБОТА В ГРУПАХ ЗА ЗАВДАННЯМИ.
  1)Вибіркове читання.
       --Знайдіть та прочитайте, чому осел став музикою?
       --Куди потрапили звірі, побачивши світло?
       --Що придумали звірі для того, щоб прогнати розбійників?
       --Що розповів  розбійник отаманові, коли потрапив до будинку музик?


2)  Відшукайте    речення за початком.
      Від цього  ґвалту…
       Десь після півночі…
       Зайшов на кухню…
       Відтоді розбійники…
3) Робота над образними висловами.
Поміркуйте, що означають вислови:
  Лихим вітром віє- прийшла біда;
 Утнути музики—заграти, заспівати голосно й майстерно;
  Занепадаю на силі—втрачаю силу, нездужаю;
   Аж луна розлягається—дуже голосно.
4)Добирання заголовків до кожної частини.
       --Зустріч звірів
       --Перемога над розбійниками
       --Дружба і кмітливість перемогли.
90
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. ПРОслуховування пісні з мультфільму «Бременські музиканти».
9.РОБОТА В  ПАРАХ . Складання  стислого переказу казки «Бременські музики» за малюнками.
--Яка подія у казці була першою?
--Що трапилось далі?
Осел втік від господаря і подався до Бремена. Дорогою  осел зустрів песика-гончака, який розповів йому про своє життя.
   Пішли осел та пес до Бремена і зустріли дорогою сумного-сумного кота. Вони пожаліли його і забрали з собою.
    Ось вони втрьох до Бремена  йдуть. Побачили на дереві, що півень горлає та запропонували піти з ними до Бремена, щоб стати вуличними музиками.
      У лісі вони побачили будинок, у якому відпочивали розбійники.
      Вирішили музики вигнати розбійників та дуже налякали їх.
10. ГРУПОВА РОБОТА.(характеристика героїв)
МЕТОД    « АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ»
Перша група.            ОСЕЛ   ( старий , працьовитий, розумний, кмітливий, безсилий, рішучий, винахідливий, добрий )
  Друга група.   КІТ    (сумний, голодний, зажурений, старий, жалісний, беззубий ).

Третя група.      ПЕС   (сміливий, безсилий, стомлений, рішучий, старий, беззахисний ).
Четверта група.    ПІВЕНЬ  (нещасний, сміливий, обскубаний, гребенястий, голосистий, рішучий).
11.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
ЗАВДАННЯ УЧНЯМ. Встановити  послідовність  подій казки, поставте нумерацію.
(3) Зустріли звірі кота. (6) Почали радитись, як розбійників прогнати. (1)Вигнав господар осла. (7)Добре наїлися музиканти  і міцно поснули. (2)Пес і осел пішли до міста Бремена. (5) Вирішили музики переночувати у великому  лісі. (4) Півневі сподобалась рада. (8) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому.
91
Гра «Адвокати і судді».
Як на Вашу думку, чий вчинок заслуговує осуду? Чому ?
Прокурори:обвинувачують вчинки господарів тварин(вони сердиті, безсердечні, безжалісні, скупі, не хотіли годувати).
Адвокати: захищають господарів.
Судді повинні  прийняти правильне  рішення і зробити висновок(вирок).
Прокурори: Господар хотів вбити  пса, бо старий став, безсилий і т д  Всі ці вчинки негідні, тому господарів необхідно наказати .Як?(тяжкою працеб, щоб самі зрозуміли і так більше не чинили, щоб більше не знущались над тваринами, а годували і доглядали до самої смерті.
 Адвокати: Господарі спочатку добре доглядали і ставились до тварин, тому я

вважаю, що їх не потрібно так суворо наказувати. Сказати, щоб більше такого не   робили з тваринами,  шкодували їх і захищали до кінця життя.
Судді. ВИСНОВОК. Чужому лихові не смійся, бо й самому може таке статися.
          Господарі  повинні любити своїх тварин, доглядати їх до смерті.
ВИСНОВОК.
---Чого вчить ця казка?
---Що автори  хотіли нею довести?
---Чи варто робити добро?
---Чи легко його робити?
ГРА  « МІКРОФОН» Які поради ти даси для друзів?
ТЕХНОЛОГІЯ   « МОЗКОВА АТАКА»
 --Чому так називається казка?
---Чи може прислів*я « Де гурт—там і сила» бути її заголовком? Чому?
--Чим сподобалась вам ця казка?
Що допомогло звірам перемогти розбійників?(Дружба і кмітливість).

--Чого  навчає нас  ця казка?(Підтримувати друзів, не залишати їх у біді, знаходити вихід зі скрутного становища).
92
--Чим схожі долі бременських музикантів?(Їх скривдили господарі.звірі були змушені залишити їх).
11.ДОБИРАННЯ ПРИСЛІВ*ЇВ ДО КАЗКИ.
ЯКЕ прислів»я за змістом підходить до нашої казки?
--Дружба та братерство дорожче всякого багатства.
--Сильний переможе десятьох, а кмітливий усіх.
--Чого собі не зичиш, і другому не бажай.
--У лиху годину знайдеш вірну людину.
--Слово лікує, слово і ранить.
12 ВІДГАДУВАННЯ КРОСВОРДУ.
   1)Як називалось місто, до якого йшли музиканти?(Бремен)

   2)Дійова особа, яка першою з*явилася у казці ?(Осел)
   3)Надвечір прийшли звірі у великий…(ліс)
   4)Головний розбійник.(Отаман)
    5)Доповни прислів*я «Вірний…(друг)—то найбільший скарб».
    6)Як одним словом сказати: « Ударити ногами»? (Хвицнути)
     7)Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками ? (Кмітливість)
(Отримаєм слово  «  Молодці».
12.Підбиття підсумків.
--Чого ви навчились на уроці?
--Що вам найбільше сподобалось?

Підготуватись до читання за особами першої частини казки.
Намалювати малюнок до казки і дібрати з тексту слова для його підпису.

Прочитати казку « Бременські музиканти»  авторів Брати Грім.(Рекомендую і показую збірки , в яких є ця казка («Срібні казки»,» Чарівні казки»(для мол. Шкільн, віку),» Улюблені казки» ( Читаємо малятам) та ін.. ).

Немає коментарів:

Дописати коментар