Українська
мова 3 клас
Завдання для
контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів
&
смт. Володимирець
Капітула Р.С., вчитель початкових класів ЗНЗ № 1
І-ІІІ
ступенів смт.Володимирця
Рецензент: Ляхович Л.Х.,
методист відділу освіти
Рекомендовано до друку радою
методкабінету
(протокол № 1 від 25.09.2003
р.)
Аудіювання
І семестр
Як птахи готуються
летіти у вирій
Сонячний
осінній день, небо чисте, ясне. Раптом вдалині з-за лісу з’явилася
темна хмарка. Вітру нема, а хмарка сунеться швидко-швидко, так і зростає на
очах.
Ось
вона вже зовсім близька… Та це зовсім і не хмарка, а величезна зграя шпаків!
Навесні та на початку літа вони живуть парочками, а зараз зібралися у зграї. Це
вони готуються до відльоту в далекі теплі краї – у вирій.
Та доки
ще не настала пора відлітати, зграї шпаків днями літають над полями, над
луками, шукають собі їжу.
А як
лине тиждень, другий, як вибілять перші заморозки поля та луки, глядь шпаків
уже й нема! Значить, полетіли наші шпаки у вирій аж до наступної весни.
Хліб
давно уже покосили й зібрали, а по стерні походжають чорні граки – хлібні зерна
підбирають, різних черв’яків, жуків їдять.
Тут і старі граки, й молоді – всі разом до відльоту готуються.
А
подивись на ластівок. Скільки їх восени вздовж дороги на телеграфних дротах
сидить. Посідають щільно одна до одної. Здаля поглянеш – ніби намистинки чорні
на разочок нанизані.
Щебечуть
ластівки, хвилюються, метушаться, - це вони теж у дальню путь зібралися.
А то ще
осіннім днем раптом долинає звідкілясь згори: кру-кру-кру ... Подивишся -
високо-високо аж під хмарами, летять у вирій ключем журавлі. То вже значить, до
зими недалеко!
(Г.Скребицький, В.Чапліна, 207 слів)
Тестові завдання:
1.
Про який день йдеться у тексті?
q осінній;
q весняний;
q літній.
2. Чим насправді була диво-хмарка?
q грозовою хмарою;
q чаклункою;
q шпачиною зграєю.
3. Чому шпаки зібралися у
зграї?
q щоб пошукати собі поживу;
q щоб підготуватися до відльоту в теплі краї;
q щоб зайняти місце для гніздування.
4. Що роблять шпаки перед
відльотом?
q літають над полями, шукаючи їжу;
q відпочивають;
q виводять пташенят.
5. Коли шпаки відлітають у
вирій?
q коли збирають урожай;
q коли настають перші заморозки;
q на початку осені.
6. Які пташки летять у вирій
ключем?
q ластівки;
q чайки;
q журавлі.
Ліки для
Буцика
Дід Василь щоранку виводить Буцика пастися на леваду. Максимко час від
часу бігає до телятка, носить йому траву або скоринки хліба.
Якось
прибіг Максимко до Буцика і дає морквину, а той не їсть, а лише мукає: му-у-у,
му-у-у ... Жалісно так.
Максимко
спочатку здивувався, що бичок не хоче моркви, бо раніше хрумав залюбки, а потім
занепокоївся: чи, бува, не захворів Буцик?
Хлопчик
прудко помчав до дідусевої хати, відшукав коробку з таблетками та порошками,
висипав ліки в кашкет і тільки-но вибіг на подвір’я, аж на зустріч іде дід
Василь.
-
Ти куди це? – запитав онука.
-
Дідусю, біда! Буцик захворів.
Мукає і мукає і моркви не їсть. Я йому ліки несу. Ось, дивіться.
Дід
Василь зазирнув у кашкет і всміхнувся:
-
Ти, Максимку, не ті ліки приготував. Буцик, мабуть,
води хоче. Я його, здається, забув уранці напоїти.
-
Дідусю, а можна я принесу води?
-
Якщо подужаєш, то чому ж ні?
-
Подужаю.
Максимко схопив відро і подався до криниці. Набрав повнісіньке відро
води, несе на леваду. Буцик побачив здалеку – й ну вибрикувати. Доки телятко
пило, Максимко погладив його шию й промовляв:
- Пий,
Буцику, пий. Я тобі зараз ще й бур’янцю нарву…
Напилося
телятко вволю, підняло мокру мордочку і знову тихенько:
-
Му-у-у, му-у-у …
Максимко дивиться на бичка і не може второпати – чому він знову мукає?
Та саме підійшов дід Василь. У руках він тримав косу.
-
Дідусю, а він знову мукає.
-
То він, Максимку, дякує за
воду.
(За А.Коцюбинським, 230 слів )
Тестові завдання:
1. Кого виводить пастися дід
Василь на леваду?
q козу;
q коня;
q телятко.
2. Чому
занепокоївся Максимко?
q він хвилювався, чи не захворів Буцик;
q побачив, що наближається гроза;
q він не знав, чи впорається з роботою.
3. Як хлопчик хотів
допомогти телятку?
q він гладив телятко по голівці;
q знайшов ліки для нього;
q викликав лікаря.
4. Куди подався
Максимко?
q до хлопців;
q до криниці по воду;
q в аптеку.
5. Як змінилася поведінка Буцика, коли він побачив
відро з
водою?
q лежав на землі й не підводився;
q почав вибрикувати;
q відвернув голову.
6. Чому телятко, напившись, знову мукало?
q хотіло ще їсти;
q дякувало хлопчикові за воду;
q хотіло, щоб із ним ще погралися.
Діалогічне
мовлення
І
семестр
Ситуація 1
Уяви, що в лісі зустрілись лисичка з ведмедем.
1)
Що лисичка попросила у ведмедя?
2)
Що порадив їй ведмідь?
3)
Яка між ними відбулася розмова?
Ситуація 2
Уяви, що ти зібрався провідати хворого товариша.
1) Що попросив тебе товариш?
2) Які в тебе виникли
запитання?
3) Яка між вами
відбулася розмова?
Ситуація 3
Уяви, що ти розмовляєш зі своєю бабусею.
1)
Що ти у неї попросиш?
2)
Що запитає у тебе бабуся?
3)
Яка між вами відбудеться
розмова?
Ситуація 4
Мама просить сходити у магазин за покупками. Що тобі треба купити?
(Один із вас виступатиме у ролі матері, інший – сина (дочки)).
Ситуація 5
Ви з друзями збираєтесь кататись на ковзанах. Домовтесь про
час і місце зустрічі.
Мовні
знання та уміння 1
Мова і мовлення. Текст. Речення
І семестр
І варіант
1. З чого складається усне мовлення?
q зі слів, жестів, міміки, голосу, інтонації;
q зі слів, міміки, розмови;
q зі слів, спілкування, письма, читання.
2. Доповни речення.
Усе написане або надруковане – це ________ ______________.
а) усне мовлення; б) писемне мовлення.
3. Які
бувають тексти?
а) текст-опис;
б) опис, розповідь, міркування.
в) текст-розповідь;
4. Доберіть до тексту заголовок.
Зів’яли на луках трави. З дерев
опадає листя. Пташки збираються в зграї. Шпаки покидають свої хатки. Сотнями
сидять на телеграфних дротах ластівки.
q Прийшла осінь;
q Осінній день;
q Золота осінь.
5. Що виражає речення?
q Інформацію;
q Закінчену думку.
6. Склади і запиши речення зі слів, склади його схему.
за, шумлять, зелені, селом, гаї.
_________________________________
_________________________________
_________________________________
ІІ варіант
Вибери
і познач правильне твердження:
1. Де використовують
писемне мовлення?
а) у листах;
б) у розмові між людьми;
в) на радіо;
2. Писемне мовлення має
бути _____________ ________________
.
а) охайним,
каліграфічним, зрозумілим;
б) жестикулятивним,
мімічним;
в) голосним,
інтонаційним.
3. З яких частин
складається текст?
а) зачин, кінцівка; б) основна частина, зачин;
в) зачин, основна
частина, кінцівка.
4. Пронумеруй речення так, щоб вийшов текст.
q
Птах зупинився біля дівчини,
ніби благав про допомогу.
q
Це трапилось влітку.
q
У лелеки було перебите крило.
q
Птах йшов прямо до неї.
q
Марійка збирала лікарські
рослини.
q
Марійка зрозуміла, що треба
віднести лелеку до лікарні.
q
Раптом вона побачила лелеку.
5. Які бувають речення за метою висловлювання?
а) розповідні, питальні,
спонукальні;
б) окличні; в) неокличні.
6. За змістом розповідного речення побудуй і запиши спонукальне
речення. Побудуй його схему.
Ми оберігаємо природу рідного краю.
________________________________
________________________________
Мовні
знання та уміння 2
Слово. Значення слова. Будова слова.
І
семестр
І варіант
1. Підкресли словосполучення, вжиті в переносному значенні.
Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя осипає.
Дуб нахмурений стоїть.
(Н.Приходько)
1.
До поданих слів добери синоніми.
Друг - __ …
, … .
Веселий - ___…_____, _
_…______ .
Ходити - ____…______, __…_____.
3. Запиши, як ти розумієш вислів:
Взяти ноги на плечі -
_____________________.
а) роззутися; б) побігти.
4. Підкресли в тексті
споріднені слова. Виділи в них корінь.
Коло нашого села березовий ліс. У ньому багато
старих беріз і малих берізок. Тут люблять рости підберезники.
От і лісничий іде лісовою просікою. Березняк
старанно стереже лісник.
5. Розбери слова за будовою.
Загадка, возик,
приніс, сніг, сосновий.
6. Спишіть, вставляючи
пропущені букви. Доберіть перевірні слова.
Соло…кий -
________________________
Моло…ба -
_________________________
Ле…ко -
___________________________
ІІ варіант
1. Підкресли слова, близькі
за значенням.
Хто там плаче, хто
там плаче –
Світу білого не
бачить?
То дівчатка сльози
ллють –
Соня з Танею ревуть.
2.
До поданих слів добери антоніми.
Друг –
___________________________
Веселий –
________________________
Ходити –
_________________________
3. Запиши, як ти розумієш
вислів:
Тримати язик за
зубами - _________________.
а) не висовувати язика; б) мовчати.
4. Підкресли в тексті
споріднені слова. Виділи в них корінь.
Ось наша школа. Тут школярики здобувають знання. Біля школи великий стадіон. У шкільних змаганнях наш клас зайняв
перше місце. Школярі пишаються своїми досягненнями.
5. Розбери слова за будовою.
Розвідник, вечірній,
садок, побіг, стіл.
6. Спишіть, вставляючи
пропущені букви. До виділеного слова доберіть споріднені слова.
Ой в…села в нас з…ма.
В…с…лішої нема:
Грає срібними
зірками,
В’ється синіми
д…мками,
Снігом землю обійма.
(М.Рильський)
______________________________
Диктанти
І семестр
У степу
Був чудовий липневий день. Блакитне небо дихало на землю теплом. Легкий
вітерець доносив зі степу пахощі стиглого зерна.
Раптом
на горизонті з’явилася хмарка. Вона швидко наближалася. І ось летять до землі важкі дощові
краплини. Після них зашуміла справжня злива. Між небом і землею снували яскраві
блискавки.
Засивіла
від вологи далечінь. На шляху заблищали калюжі. Земля знову набиралася сили. (60 слів)
На лісовій
галявині
Зима.
Лісова галявина вкрита снігом. Тепер на галявині тихо і пусто. Ніби ніхто тут і
не живе. Але це не так.
Біля
куща з-під снігу стирчить пень. Це – справжній теремок. Під його короною
сховалась від холоду комашка. У корі під коренем примостилася ящірка.
А ось і
другий теремок видно. Це білий засніжений горбок. Тут під снігом мурашине
житло. А під кущем заснув їжачок.
(66 слів)
Лісові їдальні
Сніг
покрив усе навкруги. Перестали співати пташки у лісах і гаях. У глибокій норі
спить кріт. Загорнувся в дрібне березове листячко і заснув до весни їжачок.
Важко
знайти їжу лісовим мешканцям. На допомогу їм приходять лісники та учні. Скрізь
по лісу видно доріжки від їхніх лиж. Це вони розкладають на галявинах сіно та
різні овочі.
Звірі
швидко звикають до цих їдалень. Вони довірливо відвідують їх.
(67 слів)
Снігова шуба
Спробуй
розгорнути сніг у лісі або в полі. Нижній шар снігу пронизують нори полівок,
землерийок. Тут звірята знаходять собі корм – хто листя рослин, хто комах,
павуків, черв’яків.
Ще
важливішу роль відіграє сніговий покрив у житті рослин. Рослина, вкрита снігом,
не зазнає змін температури.
Сніг
для рослин – це й захист від засухи. Якщо на полях багато снігу, то в землі
назбирається багато вологи.
(64 слова)
Диктанти
ІІ семестр
Злива
Давно
обсипався в лісі цвіт яблунь-кислиць. Плоди повільно наливалися соком. На
лісових горбах солодко пахло стиглою суницею. Вітер збивав із козельців
шовковий пух. І раптом тривожно загули верховини грабів, кленів, дубів і беріз.
Чорна хмара оповила небо і швидко зростала. На якусь мить все затихло, а потім
почувся далекий шум. Він швидко наближався і ставав усе сильнішим. Ось перші
важкі краплини застукали по листі, а слідом за цим почалася злива.
(72 слова)
Криниці
Криниці. З якою пошаною
оспівано їх у піснях, возвеличено у легендах. Скільки їх на безмежній
український землі! А яка криниця без зелені? Традиційно біля неї висаджують
калину. Деревце не тільки прикрашає місце, а й оберігає воду від спеки. У
дбайливих господарів біля криниці стоїть чепурненька лавка, відерце й полив’яний
кухлик. Усіх криничка щедро пригощає водицею. Чистою, прохолодною, на лугових
травах настояною.
(62 слова)
На світанку
Зачервоніло
над лісом небо. Стала червоною у Дніпрі вода. Між небом і водою піднявся чорною
стіною ліс.
Рясна
роса осіла на ніжні рослини. Прив’яле до пекучого сонця бадилля
піднімалось від свіжої роси. Листя дерев оживало від цілющої вологи.
А
пташки в цю ранкову пору виспівували так голосно, скільки сили в них було! Чи
доводилось вам бачити і чути цю красу?
(62 слова)
Тематична атестація 1
Мова і мовлення.
Текст.
І семестр
І варіант
1. Продовж речення.
Мова – найважливіший
засіб ______________ .
2. Текст, в якому
розповідається про щось або про когось, - це:
а) опис; б)
розповідь.
3. Доповни прислів’я.
Бабусине
_________________ - плідне зеренце.
Кожному мила рідна
_____________________ .
Слова для довідок: сторона, слівце.
4.0 Запиши три
слова ввічливості, які кажемо при зустрічі.
________________________________________
5.0 Добери до
тексту заголовок.
Восени я приніс у школу зайченя. Спочатку воно всіх
боялося і ховалося під шафу. Потім звірятко звикло до дітей, і вони годували
його морквою та капустою. Навесні діти відпустили зайчика
на волю.
а) Зайченя;
б) Зайченя в школі;
в) Опис зайчика;
6.00 Пронумеруй
речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
q Припадає воно майже
на середину літа – 7 липня.
q Із сивої давнини
дійшло до нас свято Івана Купала.
q Це час пишного
буяння і розквіту природи.
q Цього чудодійного
дня збирають цілюще зілля, квіти, плетуть вінки з барвінку, чебрецю.
7.* Прочитай. Визнач тип тексту.
В’ється стежка через
поле. Йдеш по ній і бачиш подорожник. Росте він на узбіччях доріг, де ходять
люди.
________________________________________
8.* Із наведених слів
побудуй речення. Запиши їх у такій послідовності, щоб вийшов текст. Добери заголовок.
_______________________________________
1.
Одного, до, струмка, приєднується, другий, їх, стає,
більше, все, й, більше.
2.
Ріка, так, утворюється, поступово.
3.
Починається, зі, струмка, кожна, річка.
4.
Він, витікати, може, чи, озера, підземного, джерела,
з.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
ІІ
варіант
1.
Продовж речення.
Українська
мова – це мова (кого?) _________________________
2.
Текст-опис – це текст, в якому:
а)
описується хтось або щось;
б)
розповідається про певні події.
3.Доповни
прислів’я.
Слово
до слова – зложиться ______________.
__________не
горобець: вилетить – не спіймаєш.
Слова для довідок: слово,
мова.
4.0
Запиши три слова ввічливості, які кажемо при прощанні.
__________________________________________
5.0
Добери до тексту заголовок.
___________________________________
Я милуюся барвами осені. Ось берізки
розпустили свої косиці. Великі жовті брили одягли ясени, в’язи. Яскравим вогнем
палає дика груша. Тремтять холодними вогниками листки осики. Гарно навкруги!
а) Восени.
б) Прийшла осінь. в) Барви осені.
6.00
Пронумеруй речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
q А восени між шибками
клали пучки червоних кетягів.
q Коли починали
будувати хату, біля застільного вікна садили калину.
q Вона була символом
надійного життєвого благополуччя і статку.
q Існував давній
гарний звичай.
7.* Прочитай. Визнач тип
тексту.
Білочка – лісова тварина.
У неї коричнева шубка, довгий пухнастий хвіст, на вушках чорні китиці. Оченята
у цієї тварини чорні і блискучі. Вона маленька і дуже спритна.
_____________________________________
8.* Із наведених слів
побудуй речення. Запиши їх у такій послідовності, щоб вийшов текст. Добери заголовок.
1.
У, яєчок, було, гніздечку, п’ятеро.
2.
Раптом, сіренька, із, кущів, вилетіла, пташечка.
3.
Пір’ячком, пташки, і, гніздечко, травкою, вимостили.
1.
У, хлопчик, кущі, гніздечко, побачив.
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
Тематична атестація 2
Речення. Слово.
Значення слова.
І семестр
І варіант
1.
Що таке речення?
а)
слова, що виражають закінчену думку;
б)
група слів;
в)
слово.
2.
За метою висловлювання речення бувають
____________________________.
а)
окличні;
б)
неокличні;
в)
розповідні;
г)
питальні;
ґ)
спонукальні.
3.
Знайди в реченні слова, протилежні за значенням.
Випиши їх парами.
Пустий колос догори пнеться,
а повний – донизу гнеться.
_______________________________________
_______________________________________
4.0
До поданих словосполучень добери і запиши протилежні за значення слова. Із
двома словосполученнями склади речення, пов’язані за змістом.
Стара жінка - _______________ жінка;
Стара сорочка -
_____________ сорочка;
Стара газета -
______________ газета.
______________________________________
______________________________________
______________________________________
5.0
За змістом питального речення побудуй і запиши розповідне речення. Склади його
схему.
Допомагають діти лісовим
мешканцям узимку?
_______________________________________
6.00
Встанови зв’язок слів у реченні.
Обличчя дівчинки горіло рум’янцем.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
7.* Спиши текст, розбиваючи його на речення. У кінці кожного речення
став потрібний розділовий знак. Підкресли питальні речення.
Як хороше в лісі а скільки тут грибів он майнула
білка куди вона зникла а ось опускається павучок цікаво куди він мандрує.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
8.* Знайди в тексті невдало
вжиті слова. Заміни їх синонімами. Запиши удосконалений текст.
Після сонячного літа наступає чарівна пора року, яку
називають золотою. Золотіє листя на деревах, уся природа вдягається у золотисті
кольори.
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
ІІ
варіант
1.
Що виражає речення?
а)
інформацію; б) закінчену
думку.
1.
Що є граматичною основою речення?
а)
текст;
б)
другорядні члени;
в)
головні члени.
2.
Продовж ряд синонімів.
Струмок
співає, ____…_____, ____…___ __ .
Соловейко
співає, ____…_____, ___…_ ____.
4.0
До поданих словосполучень добери і запиши протилежні за значенням слова. Із
двома словосполученнями склади речення, пов’язані за змістом.
Тихе читання - ___________ читання;
Тиха вулиця - ____________ вулиця;
Тихий вечір - ____________ вечір.
5.0 За змістом
питального речення побудуй і запиши розповідне. Склади його схему.
Перелітні птахи відлітають у вирій восени?
_______________________________________
_______________________________________
6.00 Встанови зв’язок
слів у реченні.
Плаче жовтень холодними сльозами.
_______________________________________ ______________________________________
_______________________________________
7.* Спиши текст, розбиваючи його на речення. Став
у кінці речення потрібний розділовий знак. Підкресли спонукальне речення.
Про що співає соловей вслухайся у чарівні
переливи його мелодії є в цій пісні радість кличе вона кудись вгору.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
8.* Знайди в тексті невдало
вжиті слова і заміни їх синонімами. Запиши удосконалений текст.
Оленка припленталась у гості до бабусі. Баба Марія жила в дерев’яній оселі над
річкою. Радо зустріла баба внучку.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
Тематична атестація 3
Будова слова. І
семестр
І
варіант
1.
Допиши речення.
Закінчення
– це __________________.
2.
Із поданої групи слів випиши спільнокореневі та
познач у них корінь і закінчення.
Сова,
совеня, совок, совиний.
_______________________________________
3.
Запиши, вставляючи пропущені букви. Підбери
перевірне слово.
Кр…чати
- __________, в…сляр - _________, соло…кий - ________, моло…ба - ________,
ле…ко -_________ .
4.0
Спиши, вставляючи пропущені букви. Познач наголос.
Ап…льсин,
б…тон, кор…дор, м…тал, ч…р…вики, с…кунда.
5.0
За допомогою схеми утвори і запиши якомога більше слів.
пере - -ати
до- | -аний
за- -ка
с- | -ання
роз- -емний
_______________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
6.00
Розбери слова за будовою.
Безграмотний, їжак, вихід.
7.*
Поєднай лінією слова із префіксами з- чи с-:
с
. …терти
…няти
…хопити
…пекти
з . …казати
…мовчати
8.* Добери і запиши два слова до схеми.
¬ ∩ ^
____________________________________
_____________________________________
ІІ
варіант
1.
Допиши речення.
Корінь – це
__________________.
2.
Із поданої групи слів випиши спільнокореневі та
познач у них корінь і закінчення.
Мило, мильниця,
милуватися, мильний.
_____________________________________
3.
Спиши, вставляючи пропущені букви. Підбери
перевірені слова.
С…лач - _________,
ш…потіти - __________, ні…ті - __________, бли…ко - ____________, моло…ба -
___________.
4.0
Спиши, вставляючи пропущені букви. Познач
наголос.
Ап…тит, в…лос…пед, д…ректор, оч…рет,
м…нулий, п…ріг.
5.0 За
допомогою схеми утвори і запиши якомога більше слів.
на- -ок
від- | -ити
пере-
-івник
до- | -овий
роз- -ка
__________________________________
__________________________________
__________________________________
6.00
Розбери слова за будовою.
Гніздечко, окунь, подорожній.
7.* Поєднай лінією
слова із префіксами з- чи с-:
с . …класти
…дати
…писати
…тиснути
з . …в’язати
…хвалити
8.*
Добери і запиши два слова до схеми.
¬ ^
___________________________________
___________________________________
Аудіювання
ІІ семестр
Чому рипить сніжок
А й справді, чому рипить сніжок? Не знаєте? То я вам
розповім. Якось йшов лісом Дід Мороз. Нечутно, по м’якому,
наче вата, сніжку. Стомився. Присів на пеньок, а мішок із гостинцями порук
поклав. Довгу бороду гребінцем розчесав. Дивиться, аж під ялинкою зайчик сидить
і плаче. Дідусеві жаль стало зайчика. Підійшов до нього та й питає: “Чому це
ти, вуханчику, плачеш?” А той, схлипуючи, відповідає: “Заблукав, додому
нія-а-ак не втраплю!”
Здивувався дідусь: отакої, заєць – і раптом заблукав у лісі. Як же те могло
статися? Все ще схлипуючи, куцохвостий розповів старому свою пригоду.
Уранці він гуляв зі своїми братиками та сестричками на
галявині. Їм було весело, так добре стрибати з розгону в снігові кучугури, що й
незчулися, як мисливець підійшов. Пролунав постріл. Зайчата кинулися тікати.
Найдалі, в лісову гущавину, забіг той зайчик, якого й зустрів Дід Мороз …
Добрий дідусь заспокоїв малюка, і вони разом швидко
знайшли стежину до заячої хати. А там уже зібралися його братики й сестрички.
Всі живі й здоров. Мама з татом уже ходили шукати свого найменшенького. Шукали,
шукали та вже й зневірилися, що він живий. Ото радощів було, коли побачили
свого синочка та ще й з Дідом Морозом.
Дідусь привітав усю заячу родину з Новим Роком, гостинці
роздав: кожному по великій соковитій морквині. А на прощання, погладжуючи довгу
бороду, сказав: “Я зроблю так, що сніжок рипітиме. Щоб ви, зайці, чули, коли
хтось буде до вас підкрадатися”.
Як сказав, так і сталося: відтоді сніжок рипить, тобто
попереджає зайців та інших беззахисних звірів про небезпеку. Ось так: рип-рип,
хтось іде, пильнуй!
(В.Струтинський.
253 слова)
Тестові завдання
1.
Про що розповів автор у казці?
q про те, чому рипить
сніг;
q про своє дитинство;
q про хурделицю.
2.
Хто йшов лісом?
q Сірий вовк;
q Дід Мороз;
q Червона Шапочка.
3.
Кого дідусь побачив під
ялинкою?
q пташечку;
q зайчика;
дивного звірка
1.
Що трапилося із зайчиком?
q заблукав у лісі;
q боявся заметілі;
q поранив лапку.
2.
Хто налякав зайчика?
q вовк;
q мисливець;
q снігур.
3.
Як Дід Мороз вирішив допомогти
беззахисним звірятам?
q зробив так, щоб сніжок рипів і попереджував звірят про небезпеку;
q він обгородив ліс високим парканом;
q наставив пастки на хижаків.
Аудіювання
ІІ семестр
Щасливий день
Сьогодні тато купив Василькові нові санки. Та такі барвисті, що аж очі
вбирають. Хлопчик гордився своїми батьками, котрі ніколи ні в чому йому не
відмовляли.
“О,
тепер я накатаюся!” – подумав Василько і щасливий потягнув санки на гірку, де
було повно дітвори.
Стояла
чудова сонячна погода. Василько сів на санки і хутко наче куля, з’їхав
униз. Лише вітер засвистів за ним. І зробилося йому так весело на душі, що аж
співати захотілося.
Та
раптом почув, як хтось хлипає. Озирнувся і побачив шестилітню сусідку Ганнусю,
що самотньо стояла під плотом і витирала рукавом сльози. Її батьки нещодавно
повернулися з далекої Мордовії. Мама розповідала Василькові, що вони пробули
там у в’язниці десять років, а в селі люди їх борцями за волю вважали і допомагали,
хто чим міг.
-
Чого ти плачеш? – лагідно
запитав Василько.
-
У мене санок немає … - крізь
сльози промовила дівчинка.
-
А де ж вони?
-
Нема за що купити.
І знову залилася сльозами
Ганнуся.
- 1. Надпиши над словами назви
частин мови.
Мороз малює красиві узори на вікнах.
2. Визнач число і рід іменників
і прикметників. Підкресли іменники і прикметники, постав
до них запитання.
Пахучі ниви, швидка річка і
зелений гай – це все наш рідний край.
3. Пошир речення прикметниками. Підкреслений прикметник розбери за будовою.
Повіяв ___…___ вітер. Світить …
сонечко. День став … . Повертаються з вирію
… птахи.
ІІ варіант
1.
Що означає іменник?
а) назву предмета;
б) ознаку предмета;
в) дію предмета.
2. На які питання відповідає прикметник?
а) хто?, що?
б) який?, яка?, яке?, які?
в) що робить?
3. Виписати іменники серед нього і чоловічого роду і поставити до них
запитання.
Щастя, карта, пальто, гай, вікно, учень, Марійка, хліб.
Сер. р. _____________________________
Чол. р. _____________________________
4. Надпиши над словами назви частин мови.
Спить-дрімає земля під глибоким
снігом.
5. Визнач число і рід іменників і прикметників. Підкресли іменники і
прикметники. Постав до них запитання.
Мій рідний край – це
широкі поля й зелені діброви.
Не журися, батько невдовзі
купить тобі санки … - заспокоював її Василько.
-
Не купить, - хлипнула Ганнуся,
- якби мав купити, то купив би сьогодні, у день мого народження …
-
Сьогодні твій день народження?
-
Так.
-
І тобі нічого не подарували
батьки?
-
Нічого.
Василькові пригадалися його дні народження, коли батьки дарували йому
гарні подарунки. І зробилося йому якось ніяково. Навіть боляче.
І
хлопчик відчув себе раптом дуже, дуже нещасливим: горе Ганнусі затьмарило його
радість.
-
Бери мої санки і катайся,
скільки хочеш … - промовив Василько.
Ганнуся
підняла на нього свої заплакані очі:
-
Як “бери”? вони ж не мої …
-
Твої … Назавжди … Бери!
-
А ти ж як?
-
Мені нові куплять. А ці я тобі
дарую. У тебе ж день народження сьогодні.
-
Спасибі … - промовила Ганнуся
і, піднявши шнурочок, весела та щаслива потягнула санки на гірку.
Василькові наче гора з плечей звалилася. Він відчув себе щасливим, як
ніколи. Щасливим від того, що приніс комусь радість.
(В.Поруб’янський, 296 слів)
Тестові завдання
1.
Що купив тато Василькові?
а) санки;
б) лижі;
в) ковзани.
2.
Що почув хлопчик, з’їхавши з
гірки?
а) гавкіт собак;
б) плач дівчинки;
в) голоси дітей;
1.
Чому плакала Ганнуся?
а) у неї не було санок;
б) її батьки поїхали у відрядження;
в) вона не мала на чому кататися.
2.
Про що Ганнуся сказала
Василькові?
а) що у неї сьогодні день народження;
б) що їй весело;
в) що у неї немає друзів.
3.
Як почувався хлопчик, коли
дізнався, що батьки нічого не подарували Ганнусі?
а) радісним;
б) гордим;
в) нещасним.
4.
Чому Василько почувався
щасливим?
а) тому, що він найшвидше з’їжджав із гірки;
б) тому, що подарував Ганнусі свої санки;
в) тому, що гарно відпочив.
Мовні
знання та уміння 3
Іменник. Прикметник.
ІІ семестр
І
варіант
1.
На які питання відповідають іменники?
а) хто?, що робить?
б) хто?, що?
в) який?, які?
2. На що вказує прикметник?
а) на назву предмета;
б) на ознаку предмета;
в) на дію предмета.
3. Виписати іменники чоловічого і жіночого роду і поставити до них питання.
Село, земля, льон, нива, крило, Марія, горизонт, Іван.
Ж. р. ____________________________
Ч. р. ____________________________
1. Пошир речення прикметниками. Підкреслений прикметник розбери за будовою.
Пішов ____
…_____ дощ. Він обмив
… листочки, напоїв …
травичку.
Мовні знання
та уміння 4
Дієслово.
ІІ семестр
І
варіант
1.
Що означає дієслово?
а) дію
предмета;
б)
ознаку предмета;
в)
назву предмета.
2.
Випиши з тексту дієслова і
постав до них питання.
Сонце
заходить, гори чорніють,
Пташечка
тихне, поле німіє,
Радіють
люди, що одпочинуть,
А я
дивлюся …
(Т.Шевченко)
_______________________________________
_______________________________________
3.
Розподіли дієслова за часами.
Співають, защебече, летить,
цвірінькали, перемалю-вали, заграють, дружити, будуть грати.
4.
Добери до дієслів форми
минулого і теперішнього часу та неозначену форму.
Зазеленіє - ____…__ _, __
…______.
Зацвітуть - ____…___ ,
____… ____.
5.
Випиши з тексту дієслова
минулого часу і визнач їх рід.
Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осині. На землі
зацвів підсніжник. А біля води запахла черемха.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
1.
Запиши прислів’я,
поставивши дієслова у потрібній формі, розкриваючи дужки.
Чоловік довідається тоді, як мало він (знати), коли дитина його (запитати).
Кого (не) б'є слово, тому й палка (не) допоможе.
Не в свої сани (не) сідай.
Весна ледачого (не) любить.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
ІІ варіант
1.
На які питання відповідають
дієслова?
а) хто?, що?;
б) що робить?, що роблять?;
в) який?, яка?, яке?
2.
Спиши, підкресли дієслова і
постав до них питання.
Квітне у лузі калина,
Пісня лунає в саду солов’їна.
Колос у полі зерном наливається.
Кожен трудар веселиться:
Радість прийшла у село!
(М.Познанська)
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
3.
Розподіли слова за часами.
Дрімає, спала, прокинеться, пробудиться, співає, щебетала, будуть радіти,
писати.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
1.
Добери до дієслів форми
минулого і теперішнього часу та неозначеної форми.
Спитає - ______…__ __, __
_…__________.
Подарують - ______…_____,___…
______.
2.
Випиши з тексту дієслова
минулого часу і визнач їх рід.
Стрепенулася береза. Весь її стовбур прогрівся. Кожна гілочка соком
наливається. Сонечко зимовий сон прогнало.
_______________________________________
_______________________________________
3.
Запиши прислів’я,
поставивши дієслова у потрібній формі, розкриваючи дужки.
Що очі (бачити), те руки (зробити).
Не (хитруй), не (мудруй), а чесно працюй.
Під лежачий камінь вода (не) тече.
З чужого лиха (не) смійся.
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
Тематична атестація 4
Іменник.
ІІ семестр
І варіант
1.
Слова, що є назвами предметів і відповідають на
питання хто? що?, називаються:
а) іменниками; б) прикметниками.
2.
Вибери і познач всі правильні
твердження, що характеризують іменник.
Іменник – це частина мови, що:
відповідає на питання:
q хто? що?
q який? яка? яке? які?
у реченні є:
q присудком;
q підметом, другорядним членом.
1.
Прочитай слова. Знайди іменники
– назви істот. Запиши їх і постав питання.
Пенал, лисичка, дірки, лікар, лікарня, береза, райдуга, льотчик, птах,
вантажівка, учень, літак.
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
4.0
До поданих загальних назв допиши власні.
Річка
_______________________________
Собака _____________________________
Планета ____________________________
5.0
Познач іменники, які вжиті у множині.
q
гори ❑товариш
q
школяр ❑кінь
q
день ❑стіл
q
вікна ❑хмари
6.00 У кожній колонці знайди слово-помилку та познач його.
Чоловічий рід Жіночий рід
Середній рід
q учень ❑батько ❑теля
q стіл ❑любов ❑весна
q сонечко ❑рука ❑метро
q Олег ❑лисиця ❑земля
7.* Познач, яким чином
речення є виписані з поданого речення іменники.
Сніг покрив дахи будинків.
Будинків сніг
q підмет ❑підмет
q другорядний член ❑другорядний член
8.* Із
поданих слів склади речення так, щоб перше починалося з підмета, друге і третє
– з присудка, а четверте – з другорядного члена речення. Підкресли іменники,
вжиті у множині.
1.
До, пішли, лісу, діти,
весняного.
2.
Легенький, подув, вітерець.
3.
В, заспівали, всі, лісі,
дерева.
4.
Кожне, свою, співало, пісню,
дерево.
____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
ІІ варіант
1.
Що таке іменник?
а) слова – ознаки предметів;
б) слова – назви предметів;
в) слова – дії предметів
2.
Вибери і познач всі правильні
твердження, що характеризують іменник.
Іменник – це частина мови, що:
відповідає на питання:
q що робити? що зробити?
q хто? що?
у реченні є:
q підметом, другорядним членом;
q присудком.
3.
Серед наведених слів знайди
іменники – назви неістот. Запиши їх і постав до них питання.
Космос, небо, зірки, літак, льотчик, космонавт, велосипедист, комбайн,
блискавка, вантажівка, орел.
______________________________________
______________________________________
______________________________________
4.0
До поданих загальних назв добери власні.
Місто
________________________________
Хлопчик _____________________________
Країна _______________________________
5.0
Познач іменники, які вжиті в однині.
q
гори ❑товариш
q
школяр ❑кінь
q
день ❑стіл
q
вікна ❑хмари
q
стіни
6.00
У кожній колонці знайди слово-помилку та познач його.
Чоловічий рід Жіночий рід Середній рід
q директор ❑мати ❑життя
q лінія ❑тінь ❑горище
q світанок ❑площа ❑лебідь
q Микола ❑плече ❑ягня
7.*
Познач, яким членом речення є виписані з поданого речення іменники.
Видзвонюють краплинами
бурульки.
бурульки краплинами
q підмет ❑підмет
q другорядний член ❑другорядний член
8.* Із
поданих слів склади речення так, щоб перше і друге починалися з підмета, а
третє – з другорядного члена речення, а четверте – з присудка. Підкресли
іменники вжиті у множині.
1.
Не, зовсім, ще, роса, висохла.
2.
Як у сріблі, листя виблискує.
3.
Метелики, пурхають, навколо,
весело.
4.
Заклопотані, дзижчать, бджоли.
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
Тематична атестація 5 ІІ
семестр
Прикметник.
І варіант
1.
Доповни речення.
Прикметники вказують на ________________
предметів:
відповідають на питання _______? _______?
2.
Вибери і познач правильні
твердження.
Прикметник – це частина мови, що:
у реченні є:
q
другорядним членом;
q
присудком;
у реченні зв’язаний з:
q
іменником;
q
дієсловом.
3.
Підкресли в тексті прикметники
і постав до них питання.
Кругленьке, червоненьке,
Всередині біленьке,
Соковите і смачне,
Просить: “Покуштуй мене!”
4.0
До поданих іменників добери прикметники, визнач їх рід і число.
Огірок (який?) ___________________ ;
Сонце
(яке?) _____________________;
Мама (яка?) _____________________ .
5.0
Від поданих слів утвори прикметники. Розбери
їх за будовою.
Цегла – ________________________
дерево – ________________________
сумувати – ______________________
6.00
До поданих словосполучень добери протилежні за значенням і запиши. Познач
закінчення у прикметниках.
Зимовий ранок – _________________
старі дерева –
____________________
7.*
Познач словосполучення, де прикметники вжиті у множині. Визнач у них
закінчення.
q цікаві книжки ❑перелітні птахи
q цікава книжка ❑перелітний птах
q пухнастий кіт ❑високі дерева
q пухнасті коти ❑високе дерево
8.*
Пошир речення прикметниками.
Настала зима. Подув ____________ вітер.
_____________ сонце встає пізно і мало гріє. Зимові дні _____________ . Часто
______________ хмари закривають небо. Пролітає ____________ сніжок. Біліє
____________ поле. Вдалині чорніє ліс. Лише ялини та сосни стоять
_______________ .
ІІ варіант
1.
Доповни речення.
Прикметник – це
частина ____________ , яка вказує на _________________ предметів.
2.
Вибери і познач правильні
твердження.
Прикметник – це частина мови, що:
відповідає на питання:
q хто? що?
q який? яка? яке? які?
у реченні є:
q підметом;
q другорядним членом.
3.
Підкресли в тексті прикметники
і постав до них питання.
Тварина маленька,
Шубка сіренька,
Хвостик довгенький,
Оченята чорненькі,
Зубки гостренькі.
4.0
До поданих іменників добери прикметники, визнач їх рід і число.
Сонце (яке?) __________________ ;
Сорока (яка?) __________________;
Вітер (який?) __________________ .
5.00
Від поданих слів утвори прикметники. Розбери їх за будовою.
Папір – _______________________
Дощ – ________________________
Радіти – ______________________
6.00
До поданих словосполучень добери протилежні за значенням і запиши. Познач
закінчення у прикметниках.
Нове взуття – __________________
теплий день – _________________
7.*
Визнач рід прикметників, сполучи словосполучення з відповідним родом стрілками.
q прохолодний день ❑жіночий рід
q прохолодна осінь ❑чоловічий рід
q прохолодне подвір’я ❑середній рід
q прохолодні вечори ❑немає роду
8.*
Пошир речення прикметниками.
Настав ___________ ранок.
На верхівках дерев заграло _________________ проміння сонця. Від дерев на
дорогу лягли ___________ тіні. Над рікою і полем повився ______________ туман.
Повіяв ______________ вітерець. Зашелестіли ____________ листочки. Жайворонок
________________
піснею зустрічає день.
Тематична атестація 6
Дієслово.
ІІ семестр
І варіант
1.
Вибери і познач всі правильні твердження.
Дієслово – це частина мови, що:
q
означає назву предмета;
q
означає дію предмета;
відповідає на питання:
q
хто? що?
q
що робити? що зробити?
2.
Випиши з тексту дієслова.
Постав до них питання.
Цвітуть сади, цвітуть пишні,
Цвіт біліє на черешні,
на яблуні рожевіє, —
всі квіточки сонце гріє.
(М.Підгірянка)
________________________________
________________________________
________________________________
3.
Добери до поданих дієслів
антоніми.
Говорять - ___________________
Відпочиваєш - _______________
Загубив - ___________________
4.0 Визнач час дієслова та постав у віконечку
відповідні номери.
➀теперішній ➁минулий ➂майбутній
q
бігаю ❑напише
q
бачив ❑прилетить
q
думав ❑забув
q
спить ❑пам’ятає
5.00 У колонках
познач дієслова, в яких рід визначено
правильно.
Чоловічий рід Жіночий
рід Середній рід
q співало ❑бігала ❑нявкало
q писав ❑стрибав ❑гарчало
q малював ❑стояла ❑їла
6.00
Познач дієслова у неозначеній формі.
q дати ❑вчитися ❑годує
q грали ❑співають ❑усміхнутися
7.*
Розбери дієслова за будовою.
Подумали,
занесла, під’їхав.
______________________________________
8.* Від
поданих дієслів утвори нові дієслова із префіксом
з- (с-).
Фотографувати, кинути, робити, пекти, горнути, хилити.
_______________________________________
_______________________________________
ІІ варіант
1.
Вибери і познач всі правильні
твердження.
Дієслово – це частина мови, що:
у реченні є:
q
присудком;
q
другорядним членом;
у реченні найчастіше зв’язане з:
q
прикметником;
q
іменником.
2.
Випиши з тексту дієслова.
Постав до них питання.
Все навколо зеленіє,
річка ллється і шумить.
Тихо, тихо вітер віє
і з травою гомонить.
(О.Олесь)
________________________________
________________________________
________________________________
1.
Добери до поданих дієслів
антоніми.
Зустрічають - ____________________
Плаче - _________________________
Тужиш - ________________________
4.0
Визнач час дієслова та постав у віконечку відповідні номери.
➀теперішній ➁минулий ➂майбутній
q
носив ❑зварила
q
дивиться ❑зварить
q
говорить ❑бринить
q
писатиме
❑прилетять
5.00
У колонках познач дієслова, в яких рід визначено
правильно.
Чоловічий
рід Жіночий рід Середній рід
q знав ❑сяяло ❑несло
q ріс ❑бачила ❑чув
q розквітла ❑думала ❑цвірінькало
6.00
Познач дієслова у неозначеній формі.
q пускати ❑розмовляють
q знаходжу ❑навчатися
q витрачати ❑забувати
7.*
Розбери дієслова за будовою.
Об’єднала,
проспівали, зробив.
________________________________________
8.* Від
поданих дієслів утвори нові дієслова із префіксом з- (с-).
Чистити, класти, формувати, варити, ховати, сипати.
________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
Тематична атестація 7
Підсумок вивченого за
рік.
ІІ семестр
І варіант
1.
Корінь, суфікс, закінчення – це:
а) частини мови; б) частини слова.
2.
Для зв’язку
слів у реченні служать:
а) закінчення та прийменники;
б) префікси та суфікси.
3.
Утвори прикметники від поданих
слів:
Сонце –
_________молодість – ______________
вишня – __________веселитися –
____________
4.0
Склади речення, підкресли головні члени речення і встанови зв’язок
слів.
Вітер, віти, гойдав, сердитий, дерев.
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
5.0
Визнач рід, число іменників.
Луг, калина, місяць, пісня, слово, радість, сонце, поле,
м’яч.
_____________________________________
_____________________________________
6.00
Запиши прислів'я, розкриваючи дужки. Випиши дієслова і постав їх у неозначеній формі.
(Не) хитруй, (не) мудруй, а чесно працюй.
Що очі (не) бачать, те руки (не) зроблять.
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
7.*
Встав пропущені букви. Добери перевірні слова.
К…слиця
– ____________, ні…ті – ___________,
д…мар –
__________, боро…ба – ____________,
ст…лити
–____________, ни…ько – __________,
в…снянка
–__________, сли…ько – ___________.
8.*
Добери і встав у речення найбільш влучні слова.
Ліс ще _______________ в передранішній тиші. Тихо навкруги, мертво. Лиш
де-не-де ________________ пташка, непевним голосом _______________ зі свого
затишку.
ІІ варіант
1.
Іменник, прикметник, прийменник – це:
а) частини мови; б) частини слова.
2.
Для утворення нових слів служать:
а) закінчення і
прийменники;
б) префікси і
суфікси.
3.
До кожного іменника добери кілька дієслів:
Листя (що робить?)
____________________
Птахи (що роблять?)
___________________
Сонечко (що
робить?)__________________
4.0 Склади речення, підкресли головні члени речення, встанови,
зв’язок
слів.
На, діти, ділянці, сіють,
моркву.
_______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
5.00 Визнач рід і число іменників.
Рука, дощ, хліб, теля,
зошит, парта, книга, село, озеро.
______________________________________
6.00 Запиши прислів’я, розкриваючи дужки. Випиши
дієслова і постав їх у неозначеній формі.
Кого (не) б’є слово, тому й
палка (не) допоможе.
Хто (не) працює, той (не) їсть.
____________________________________
____________________________________
____________________________________
7.* Встав пропущені букви. Підбери перевірні слова.
Гл…бокий – _________, про…ьба
– __________,
з…лений – ___________, ни…ько
– ___________,
с…ло – _____________, ву…ький – ______________,
в…село –_____________, кі…ті – ________________.
8.* Добери і встав у речення найбільш влучні слова.
Прийшла зима. Повітря стало
____________ _______ . Якщо постояти на місці, то руки починають
______________, ноги _______________, все тіло _________________ .
Тексти
для списування
ІІ
семестр
Квітковий годинник
Всім добре відома багаторічна рослина кульбаба лікарська. Вона росте на
луках, берегах водойм, біля доріг, на пустирях.
Стулені вночі кошики кульбаби відкриваються за ясної погоди о
шостій годині ранку, а вже о десятій суцвіття закриваються. Тому рослину можна
вважати своєрідним квітковим годинником. Крім того, вона – чудовий природний барометр.
Якщо вранці квіти кульбаби не розкриваються, то напевно настане негода.
Тексти для списування
ІІ семестр
Вічні мандрівники
Таємниця непомітного зникнення восени багатьох птахів і несподіваного
їх прильоту навесні здавна цікавила людство. Особливо дивує вона дітвору. Куди
поділися наші стрижі, ластівки, зозулі? А чому галки і ворони не збираються
відлітати?
Відліт
пернатих – це не безтурботна прогулянка, а величезний ризик. Сотні мільйонів
птиць гине у дорозі, так і не досягши мети.
Та
настає весна, і вічні мандрівники знову повертаються додому.
Тексти для списування
ІІ семестр
Поліський заповідник
(Житомирська область)
Полісся – край розкішних зелених дібров, соснових борів, березових
гаїв. Тут численні річки, озера з чистими плесами, луки, болота, лани.
В
заповіднику є чудові ділянки чистих борів, поліської лісової хащі. Є масиви
молодих сосон, висаджені на сипучих пісках. Вікові дуби і старі верби
прикрашають береги річок.
Цікавий
тваринний світ заповідника. Тут водяться лосі, косулі, вовки, лисиці, зайці,
білки, куниці. Трапляються колонії бобрів.
Тексти для контрольних
творів (усних)
Скласти твір “Граченя” за опорними словами та
словосполученнями.
Гроза,
відчахнула, випало з гнізда, хлопчик, коробка, підгодовував, осінь, добре
літав, полетів у вирій, навесні.
Закінчити текст.
Петрик, собака й кошеня.
Маленький Петрик йшов стежкою в саду. Бачить:
біжить назустріч кудлатий собака.
Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до
його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно …
Скласти і записати твір-опис краєвиду за вікном
“Мій двір” за поданими словами.
Словник:
пізня осінь, низькі, густі хмари, непривітні, навкруги, калюжі, опале листя,
горобина, тягнеться ланцюжок кущів, по-різному, Батьківщина.
План
1.
Яка пора року настала?
2.
Що видно за вікном?
3.
Шкільний краєвид.
Немає коментарів:
Дописати коментар